Teva CFS Book
52 לדברי מני “כדי לעמוד ביעד הבאנו מכונה מירושלים והכנסנו אותה לפעולה תוך שבוע. בשלב מסוים היתה תקלה והיינו כל כך “על הקצה” שנאלצנו להביא מכונה אחרת מירושלים, להתקין אותה ולעשות לה ולידציה שעות לתוך הלילה. זה היה מאמץ 19 בתוך משותף של הייצור, הבטחת איכות וההנדסה ומה שלרב אורך שבוע, הסתיים תוך פחות מיממה”. איך עשינו את זה? אז מה היה סוד ההצלחה? איך הצליח המפעל לתפקד ברמה כזאת של מקצועיות ויעילות? 2002- דוד לוסטיג - מנהל המפעל בין השנים , סבור שאחת הסיבות היא קבלת 2006 החלטות מלמטה למעלה: “בתרבות הארגונית של טבע יש עבודה מאוד לא הירארכית עם הבנה ש”בעל הדעה הוא בעל המאה” ולא להפך. מצאתי את עצמי הרבה פעמים בדיונים בהם עובדים ברמה של ראשי צוותים הם אלה שקובעים מה עושים. ההנהלה יודעת לסמוך על ההחלטות המקצועיות של בעלי הידע מהשטח”. נתי אהרונוב מוסיף את הפרשנות שלו להצלחה של רצף ההשקות: “הגדולה של המפעל בכפר סבא היא המוטיבציה, היכולת המדהימה להוציא את הדברים לפועל. הישראליות שגורמת לכך שלאתר אין מגבלות - אם צריך לעבוד בשבת, נעבוד בשבת. אם צריך להביא אנליטיקאים למעבדה באמצע הלילה הם יבואו. היתה גם הכרה והוקרה של המאמצים, בכל השקה גדולה אנשים קיבלו תודה ויודעו בתרומה של ההשקה לרווחי החברה. התקופה התאפיינה ב”איך אפשר” ולא תקופה של “למה אי אפשר” והיה כיף גדול לעבוד כך”. מני מירום מסכם: “היינו יצירתיים וגמישים מחשבתית והצלחנו לעשות דברים אחרת, להיות ראשונים ולהגיב מהר. היינו נחושים ועשינו הכל כדי שהדברים יקרו, והכי חשוב - עשינו את זה יחד”. - 2015 הקופקסון עולה לארץ השמש העולה השוק היפני הוא אחד המבטיחים בעולם, שכן יפן היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם לאחר סין וארה”ב ואוכלוסייתה מונה מיליון נפש. פערים תרבותיים משמעותיים, חוסר הכרות 130 וקושי בהבנת האתיקה העסקית והחברתית ביפן, מלווים ארגונים רבים המנסים לחדור לשוק מורכב זה. תהליך ההכרות שנים ולווה 7 של טבע כפר סבא עם דרישות השוק היפני ארך באתגרים משמעותיים, מאחר והשוק היפני מציב סטנדרטים קפדניים מעבר לנהוג בשווקי העולם. על מנת לעמוד בסטנדרטים מחמירים אלה, נכנס האתר לפעילות אינטנסיבית מול היפנים, שכללה ניסוח וחתימה על הסכם איכות, בניית הדרכות ייעודיות להכשרת ממיינות ייחודיות לשוק (לרבות ביצוע מבחני יכולת לזיהוי פגמים). ההשקעה השתלמה - מזרקים פסולים 0.4% באצוות שנשלחו לאחר פעילות זו, נמצאו בלבד. אנו מאמינים שכיום, הודות ליכולות המקצועיות ולהכרות שהעמיקה עם השוק היפני, ניתן יהיה לשלב מוצרים סטריליים נוספים בשוק אסטרטגי וחשוב זה. טובה ברוך וזהבה בן טבו, עובדות היחידה הסטרילית ▲
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTc3NzU=