Winning Retail

On the one hand pasta, and on the other hand Osem . There’s something special about Italy: its art, architecture, fashion, and of course, the wonderful foods, especially pasta and sauces. If the beverage department is the widest in the store, the pasta category, including the sauces, is the longest. Osem , a giant in the Israeli food industry, leads the pasta category with the slogan “A taste that brings me home.” So how do you bridge the idea that “home” for Osem is here in Israel, when pasta represents Italy? You bring the milieu of Italian cities, folk culture, home cooking and its wonderful aroma into the Israeli home. The connection between Osem and wonderful Italian pasta is then made by association. A Bridge to Italy גשר לאיטליה )מצד אחד פסטה מצד שני אסם( יש באיטליה משהו שאין לאחרים. האמנות, האדריכלות, האפנה וכמובן האוכל הנפלא ובראשו הפסטה והרטבים. ואם מחלקת המשקאות היא הרחבה ביותר בחנות, אז קטגוריית הפסטה והרטבים היא הארוכה ביותר. אסם הינה אחת מחברות המזון הגדולות בישראל והמובילה בקטגוריית הפסטה עם הסיסמא: "טעם שמחזיר אותי הביתה". אז איך מגשרים על כך ש"הביתה" אצל אסם הוא כאן, בישראל, אבל פסטה זה קודם כל איטליה? מביאים את הווי הרחוב האיטלקי. את איטליה העממית עם הבישול הביתי, ותמונות אווירה בחלונות הבתים שמשדרות ביתיות וניחוח ביתי. 20 Supermarket Design: From Start to Finish

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc3NzU=