Winning Retail

The Shelf Space Battle I t all started when the first Hatzi Hinam low-price hypermarket chain store revolutionized the local food and beverage retail business. The chain introduced superior standards of service and visual merchandising which had never been seen or experienced in the country. It became clear that the Hatzi Hinam chain would become a leader in offering customers an exceptional shopping experience. In spite of the impressive attempt to redesign the first branch, the lack of coordination among the different manufacturers caused each name brand to have its own concept, sometimes even within the same category. As a result, the shopper was exposed to conflicting designs, each independently competing for attention. In its second store, Management decided to eliminate this visual confusion by ordering a focused design concept for the entire store, category by category. Before all this could happen, several questions had to be answered: How can different, competing brands coexist in the same overall design? How do you maintain a sense of fun and interest throughout the store? How can all of this be done without losing selling space and allowing for efficient store operation? The secret was in the full willingness of everybody to join forces in the project, including: • The store owners, who were determined to make their dream come true, • The manufacturers and brand name owners, who had to be flexible without compromising their brand identity, and • Visual MerchandisingVeliva and A.A.Tavnit Vetezuga, whose partnership proved to be a winning formula for all involved.The companies jointly designed, planned, and executed the entire project from Start to Finish to create an environment that provides shoppers with a pleasant (if not magical) shopping experience and encourages them to stay longer and buy more. Want to see for yourself? The store tour starts NOW! (It turns out everyone can get along) 5 Journey הכל התחיל כשחנות "חצי חינם" הראשונה שנפתחה בחולון יצרה מהפכה בענף הקימעונאות. הגודל, המגוון, סטנדרט השרות ומעל לכל הנראות והמסחור החזותי של המותגים שלא נראו עד אז. אבל למרות התוצאה המרשימה, חוסר התיאום בין היצרנים גרם לכך שלכל מותג היה קונספט משלו, לפעמים אפילו באותה קטגוריה, והקונה נחשף לעיצובים שונים. הפעם, היה ברור שבעלי "חצי-חינם" יובילו את חווית הקניה, ויקבעו באופן בלעדי את הקו העיצובי בחנות כולה ובכל קטגוריה וקטגוריה. אבל לפני זה צריך היה לענות על כמה שאלות... איך יוצרים דומיננטיות חזותית למותג מוביל בקטגוריה, מבלי להעלים את מתחריו, תחת אותו עיצוב? איך מכנסים מותגים מתחרים תחת קונספט אחד, שיספק לצרכן תחושת כיף ועניין במהלך כל השהייה בחנות? ואיך עושים את כל זה מבלי להפסיד שטחי מכירה, ומאפשרים תפעול נוח של החנות? )מסתבר, שכולם יכולים להסתדר( הקרב על המדף הסוד היה בנכונות המלאה של כולם להירתם לפרויקט בצורה מלאה. בעלי החנות שלא Veliva ויתרו על החלום, בעלי המותגים שהתגמשו, ואנחנו, חברות העיצוב-תכנון והביצוע וא. א. תבנית ותצוגה, שתרמנו את כל הידע והניסיון למציאת כל פתרון. ביצירתיות ובסבלנות רבה התגברנו על כל המכשולים והצלחנו לגשר בין החלום של בעלי החנות, הצורך של המותגים, הדרישות התפעוליות, וכמובן הרצון להנעים ללקוחות את זמן השהייה בחנות כדי לגרום להם לקנות יותר. רוצים להתרשם בעצמכם? הסיור בחנות מתחיל ע-כ-ש-י-ו

RkJQdWJsaXNoZXIy NTc3NzU=