גובות:
את הזרוע האחורית המפוסלת, הסירו את הפיירינג
והמסכה הקדמית והוסיפו מגני צד לרדיאטורים
(רדיאטור קעור ענק, ואח קטן- מצנן שמן). התוצאה
לא מדהימה במיוחד.
לעומת זאת, עיצוב המסכה הקדמית נפלא. המסכה
עם זוג פנסיה שתומי העין ממש עושים את האופי של
פרצוף אכזר, מרושע, שקורץ לך
S1000R -
האופנוע: ל
עם הפנסים רגע לפני שמשליך אותך מהאוכף.
כך נייקד אכזרי צריך להראות.
זנב האופנוע לא פחות ממרהיב. מבלי להישמע שייך
לביטאון אחר, מאחור הוא נראה נפלא. פשוט יפה.
הפרופורציות הנכונות לעין נשמרות בחלק האחורי,
ומאפשרות לאופנוע להשלים את המראה האכזר.
השורה תחתונה על המראה של הבימר נכתבת ברחוב.
על המדרכות והחניות השונות בהן האכזר האדום/
שחור עמד, ניכרה התגודדות רבתי ומצלמות רבות
נשלפו, כמו גם ביטוי חיבה משובבי אוזן כגון “אחי
אפשר להיצתלם עליו?” (השגיאה במקור). הבימר
העירום ללא ספק מושך תשומת לב רבה.
מנוע, הילוכים
ב.מ.וו. יצרו קסם. כדי שנבין מהיכן הם באו ומול מה
הם התחרו, קחו בחשבון שהאח הספורטיבי מפיק
מ- 4 צילינדרים בשורה 391 כ”ס ומומנט של 2.11
קג”מ. באח הערום (נשוא מבחן דרכים זה) אותו מנוע
“מוחלש” מפיק 061 כ”ס עגולים ומומנט של 2.11
קג”מ. כן, בדיוק אותו המומנט.
במציאות מתרגמים הנתונים לתאוצות שעשויות
לתלוש כל דבר שאינו אזוק לאופנוע, כגון שכל ישר...
החוויה קרובה למיסטית. אין הרבה רכבים (מרובי
גלגלים או דו-גלגליים) שכסף יכול לקנות, המעניקים
חווית תאוצה כל כך מרשימה. המהירות שבה צובר
מהמנוע הבימר קמשי”ם בתוספת העברות ההילוכים
של הקוויק-שיפטר מספקות תאוצות עוצרות נשימה.
חווית המנוע נשלטת על-ידי מחשב 4 מצבים ובקרת
החלקה, וכל הצרמוניה הזו נשלטת על ידי מצערת
רגיזה.
fly-by –wire
כמה רגיזה? ברוח התקופה והמבצע נאמר שתפעול
המצערת מתחלק ל- 3 חלקים: שליש ראשון “שיגעון”,
שליש שני “אטרף”, שליש אחרון- “קריזה” .
ועכשיו אנקדוטה: נסיעה רגועה על כביש החוף. בנסיון
לרול-און קלאסי בהילוך רביעי ממהירות של 011
קמ”ש, המצערת נסחטת עד סופה (לכיוון “קריזה”).
הבימר מרים ראש לווילי אמיתי (לא דרעק של 01
הבודד נגע שוב בקרקע
R -
ס”מ). כאשר גלגל ה
התברר שהתווספו כ- 04 קמ”ש למהירות. מטורף. זו
חוויה השייכת לחלוטין לקטגוריית הסופר-ספורט.