מחירון אופנועים 349 לוי יצחק - page 22

22
מבחן דרך
פתח דבר
השנתית שנערכה
Intermot
בתערוכת האופנועים
בתחילת אוקטובר, קאוואסקי חשפו באופן רשמי את
שגרם לציפיות רבות באמצעות הטיזרים
H2R
הנינג'ה
והשמועות שהופצו עד כה. בהיסטוריה של קאוואסקי
קיימת שושלת של אופנועים שפיצחו את נוסחאות
כוח הסוס למקסימום הניתן בזמנן וגם כעת הנינג'ה
החדשה לא אכזבה. בינתיים חלק מהמאפיינים הטכניים
עדיין חלקיים בלבד, אך למרות זאת ניתן להבין טוב
מתוכנן
H2R-
את מבנה האופנוע החדיש. למעשה, ה
לשימוש למטרות מרוצים בלבד וההצהרה שקאוואסקי
משחררת גם מאששת טענה זו "למרות שהקאוואסקי
יהיה אופנוע שיורד מפס יצור, ההספק העצום
H2R
שלו מחייב רכיבה במסלולים סגורים בלבד, עם צמיגי
סליקס לאחיזה מקסימאלית, אסור יהיה לרכב עליו
בכביש הציבורי וירכבו עליו רק רוכבי אופנועים מנוסים"
מסוגל לספק על
H2R-
כך דבריהם. מהו ההספק שה
מנת שייחשב "עצום"? קאוואסקי טוענים שהאופנוע
מייצר 003 כ"ס בשיא עקומת ההספק, הכי הרבה כ"ס
מאופנוע שירד מפס הייצור אי פעם, ולא מדובר כאן
במפלצת סמק"ים מוגזמת אלא רק מנוע 899 סמ"ק, או
כמו שאנו אוהבים לקרוא לזה, אופנוע ליטר.
H2R Super Charger
על מנת להוציא את ההספק האדיר הזה, שהוא נע
על כמעט פי שניים לעומת אופנועי ליטר אחרים,
קאוואסקי פיתחו סופרצ'רג'ר חדש, מגדש מכאני
שעובד על תנועת סיבובי המנוע ולא על טורבינה
מסעפת הפליטה לשם דחיסת אוויר. זהו פתרון
טכנולוגי שמקובל במכוניות שרירים חזקות לדחוס
את תא השריפה באוויר לעומת הטורבו הסטנדרטי
שעובד על גזי הפליטה, זוהי טכנולוגיה שלא יושמה
עד כה באופנועים. חברת "קאוואסקי תעשיות כבדות"
כוללת בתוכה חטיבה תעופתית שהיא אחת מחטיבות
ההנדסה המפורסמות בעולם לטכנולוגיית טורבינות,
ולמעשה מנועי מטוסים רבים כיום משתמשים ברכיבים
מתוצרתה. לניסיון הזה שנצבר עם הטורבינות יש את
התרומה שלו לסופרצ'רג'ר הצנטריפוגלי החדיש של
לעומת הסופרצ'רג'רים הנפוצים ברכבים
H2R-
ה
מהסוג שבהם הטורבינה יושבת על ציר רגיל.
קאוואסקי ידועים באהבתם לראם-אייר שאיפיינו את
אופנועיהם החל משנות ה-09 ועד היום עם לועות יניקה
במקום הפנסים הותקנו
H2R-
בחזית מסכת האופנוע, ב
לועות יניקה חמורות מזג למראה המובילות את האוויר
החשיפה:
אל מדחס הסופרצ'רג'ר. היתרון המשמעותי ביותר של
הסופרצ'רג'ר הצנטריפוגלי הוא שמנגנון הצנטריפוגה
מפחית חום בצורה משמעותית לעומת מנגנון הצירים
הסטנדרטי. דחיסת האוויר גורמת להתחממות, אך
במקום לדחוס את האוויר בצורה של יחידות דחיסה
קבועות כפי שקורה בסופרצ'רג'ר רגיל, הצנטריפוגלי
דוחס באופן "טבעי" ומווסת את יחסי דחיסת האוויר ע"י
האצה או האטה של זרימת האוויר באמצעות המבנה
Ninja H
2
R
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...104
Powered by FlippingBook