האלף בטא
של האופנועים
24
בטא האיטלקית מגיעה לישראל עם שלושה
.
דגמים ביבוא ד.ל.ב, פגשנו אותם בכביש ובשטח
כאשר זה מגיע ליצרני אופנועים האיכות אינה תלויה
בגודל, במיוחד כשזה מגיע לשטח ובמיוחד כשלא
מדובר באופנועי קצה, אלא דו-שימושיים. הנה,
גם בצל הענק האוסטרי ק.ט.מ שממשיך לצמוח
עם סיפוח מותגים אובססיבי. היצרנים האירופים
הקטנים: שרקו, גאס גאס, מונטסה ובטא מגיעים
להישגים נאים, אם זה בראלי דקאר או באנדורו
וכמובן בטריאל, החזקה המסורתית שלהם. ציבור
רוכבי השטח הישראלי נהנה בשנים האחרונות
מיבוא סדיר של גאס גאס ושרקו – כעת מצטרף
יצרן אנדורו קטן אך איכותי נוסף, בטא ביבוא ד.ל.ב.
בטא אמנם נראתה בישראל בעבר, קצת אופנועים
קטנים בשנות השמונים של המאה הקודמת ומאוחר
יותר קצת קטנועים, כך שלמעשה כעת מתחיל יבוא
בטא מדף חלק.
בטא המייצרת אופנועים מאז 8491, התקדמה מאז
9002 גם לייצור של מנועיה ובשנה האחרונה עם
יציאתה של הוסקוורנה לשדות זרים נותרה יצרנית
איטלקית גאה כמעט יחידה. בטא נהנית מזה חמש
שנים מעושר דגמי אנדורו, שתיים וארבע פעימות,
ומגיעה להישגים לא רעים באליפות האנדורו
העולמית.
אולם מי שיבקש לרכוש את אחד מהדגמים
התחרותיים של בטא ביבוא החדש לישראל יצטרך
מן הסתם להזמין במיוחד שכן מה שד.ל.ב מייבאת
בשלב זה הוא שלושה דגמים מההיצע הלא תחרותי
,
DR350
, דו"ש עם מנוע הסוזוקי
Alp 4.0 :
של בטא
) ואחד
Enduro RE 125
ושני 521, אחד בגרסת דו"ש (
). קהל היעד
RR 125 Supermotard
בגרסת סופרמוטו (
ברור, רוכבים צעירים, מתחילים, אבל לא רק, שכן
בלחץ הכלכלי הנוכחי הבטות הללו יכולות לתת
בעלויות קניה ואחזקה יחסית נמוכות פיתרון גם
לרוכבים וותיקים עם שימושיות ביום יום ולא מעט
כיף בסוף השבוע כול עוד זוכרים שמדובר בדו"ש.
פגשנו כאן להתרשמות קצרה את שלושת הדגמים,
צילום: אריק רוזנבלום
עורך: גיא בן ברק
בוחנים: סטפן אבנדיצ'י וגלעד בן זקן
קצת עירוני וקצת שבילים במצפה מודיעין ולהלן
ההתרשמות. אופנועי בטא פשוט נראים טוב ונראים
נכון להרבה רוכבים, בדגמי ה-521 גילינו מנועים
בסיסיים לחלוטין, מקוררי אוויר שזורמים בשקט.
המנועים ללא פרצי כוח אך להפתעתנו כל עוד
שומרים על הילוך נכון ה-521 הללו יכולים לרוץ
בסינגלים בקצב סביר, האנדורו נהנה מגלגלי אנדורו
של ממש עם "12 קדמי ו-"81 אחורי ועם משקל
זעום של 201 קילו אפשר לעבור איתו במקומות